Amsterdam -Dubai -Jakarta - Pankalpinang (Bangka) - Reisverslag uit Assen, Nederland van Anne Gré - WaarBenJij.nu Amsterdam -Dubai -Jakarta - Pankalpinang (Bangka) - Reisverslag uit Assen, Nederland van Anne Gré - WaarBenJij.nu

Amsterdam -Dubai -Jakarta - Pankalpinang (Bangka)

Blijf op de hoogte en volg Anne Gré

07 Juni 2014 | Nederland, Assen

Amsterdam-Dubai-Jakarta

So far, so good

Met wat minder opbouwende spanning als vorig jaar, vertrok ik met Johan en Maran richting Schiphol. Thuis al ingecheckt, boardingpass geprint. Na het inleveren van mijn bagage toch wat gezonde kriebels... Nog even sigaretje gedaan en dan maar gaan door die douane!

Eerste deel van de trip was 7 uren vliegen naar Dubai. Emirates een zeer luxe maatschappij, van alle gemakken voorzien! Door een niet tot de nok toe gevuld vliegtuig - had ik de beschikking over wel drie stoelen, en dat voor de prijs van 1! Meevallertje dus ;)

De overstap in Dubai was erg lang... En midden in de nacht, slapen ho - maar - dus. Na een nicotine aanvulling op zoek naar wat eten. Veel in Arabisch en weinig Engels sprekende mensen. Ik belandde in "Heineken lounge" - kwam wel veilig op me over ;)

Deel 2 van de trip helaas wel nok vol, dus mocht het doen met een raamplek en gezelschap van Daniël uit Amsterdam - onderweg naar zijn familie in Jakarta. Heerlijk 6 van de 8,5 uur geslapen en gekletst met mijn buurman, wie mij na aankomst om Jakarta vliegensvlug door de ellenlange visum + douane rij heeft geloodst! Ik moest immers een aansluitende vlucht halen, die 1,5u na landen op Jakarta zou vertrekken naar pangkalpinang (Sumatra)...

***

Jakarta - pangkalpinang (Sumatra)

Rennen of je vlucht er van Af hangt...

Had er van te voren al een beetje een hard hoofd in dat het zou gaan lukken. Maar door de hulp van Daniël stil de hoop en t vertrouwen dat t wel ging lukken! Na mijn bagage te hebben gevonden, afscheid genomen van Daniël en als een malle op zoek naar terminal 1B... Had nog 45min tot vertrek...

Na heel wat hollen en vragen bleek terminal 1B een heel andere terminal te zijn dan waar ik me bevond. Een behulpzame taxi driver loodste me er met taxi heen. Shit geen geld. Ok eerst pinnen. Hoe zat dat ook alweer met al die nullen? T zweet stond me inmiddels ook overal... Gelukt! Taxi betaald, nog 25min...

Inchecken op zijn Indonesisch gaat heel relaxt. Fijne mentaliteit, maar niet als je haast hebt. Gewoon brutaal voor je beurt gaan dan maar.... Zo ook bij de hand bagage check... Brutale blanke zullen ze nu wel gedacht hebben! Pffff ok, nog 10min over voor vertrek: rennen maar! (Op m'n slippers wel te verstaan)....

Ok terminal 1B gate 5: precies op tijd! Delayed................. 20 min.......

(€€)@@))€&!!!

Had nou niemand me dat ff kunnen zeggen?
Ok relax.... Tijd voor n sigarettie dus!

Al met al de vlucht keurig gehaald! Al was t even spannend! :')

Eenmaal in t Vliegtuig naar pankalipinang (bangka,Sumatra) die me naar kurniadi (Vorig jaar ontmoet in yogja) zou brengen, tref ik Budi - kurniadi's Vriend uit Jakarta. Kurniadi had ook Budi uitgenodigd! Klein reunietje Yogyakarta dus! Gezellig!

:)

  • 10 Juni 2014 - 18:55

    Sitadewinter:

    Ha die Annegre,
    Alweer op reis naar nieuwe avonturen!
    We wensen je heel veel plezier toe!
    Geniet ervan, maar pas goed op je zelf,
    Lieve groet,
    Sita 3n Dick

  • 11 Juni 2014 - 19:56

    Greetje:

    Zo, dus jij hebt met Emirates gevlogen! En bent in Dubai geweest!
    Wel stress bij overstap, maar je wist al dat het krap zou zijn. Maar dat de terminal in een heel ander gebouw is, daar hou je natuurlijk geen rekening mee,
    En dan nog tijd over hebben.
    Veel plezier verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne Gré

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 15251

Voorgaande reizen:

06 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Indonesia 2014!

10 Mei 2013 - 24 Juni 2013

Indonesia!

Landen bezocht: