Bangka - meet Kur & family again! :) - Reisverslag uit Rawakatipes, Indonesië van Anne Gré - WaarBenJij.nu Bangka - meet Kur & family again! :) - Reisverslag uit Rawakatipes, Indonesië van Anne Gré - WaarBenJij.nu

Bangka - meet Kur & family again! :)

Blijf op de hoogte en volg Anne Gré

12 Juni 2014 | Indonesië, Rawakatipes

Bangka - Pankalpinang

7 juni aankomst

Kur stond ons al op te wachten samen met zijn vriend. Leuk hem weer te zien! Eerst ff wat eten ;) en dan op naar slaapplek.

Omdat ik van de vorige keer nog weet dat zijn moeder wel erg aan mij als westerse vrouw moest lijken te wennen, was ik wel heel benieuwd waar ik mocht slapen. Stiekem in t vliegtuig bedacht dat Budi en ik wss weer in een hotel terecht zouden komen. Maar niets was minder waar, we logeerden bij hem thuis.

Mooi netjes nieuw huis, schoon onderhouden door zijn moeder ;) die 500m verderop woont... Ze was erg blij me te zien! Vanuit haar enthousiasme een hele stortvloed Bahasa over me heen, waar ik natuurlijk geen snars van begrijp! Maar goed...

Heerlijk gedouched en lekker slapen in de master bedroom! Dat Kur zijn eigen bed afstond aan mij, liet ik maar even gebeuren. Had er ondertussen ook al 30 uur reizen opzitten, dus wel toe aan wat slaap!

8 juni ketewai island

Heerlijk geslapen en ondanks de waarschuwingen voor de Moskee op de hoek die om 5u zou luiden, toch aardig nachtje gemaakt. Of dat Kwam door de vriendelijke vrouw die door de luidsprekers galmde of doordat ik toch echt wat Slaap in moest halen - laat ik in het midden.

Om 8.00 zouden we vertrekken samen met wat opgetrommelde vrienden om naar ketewai island te gaan. 8.00 werd al gauw 10.00, alles op de relax stand, waardoor ik 2 uur heb zitten wachten/zweten... Haha.

De tour naar de haven was ook wel even zweten. Kur heeft geen rijbewijs, het Stuur zit aan de verkeerde Kant en we rijden hier aan de Andere Kant van de weg, wat maakte dat ik dat ook niet zo zag zitten. Dan Budi, die zijn rijbewijs wel heeft, maar in Jakarta woont en werkt, dus sneller de scooter pakt en Als ie dan toch rijdt, automaat rijdt.... :/ een bloedstollende en toch wat angstige rit naar de haven. Hortend en stotend kwamen we aan. Dat had ik zelfs beter gekund! :)

Ongeluk bij geluk al daar op t eiland.... Budhi verloor zijn bril toen hij een duik nam van de steiger! Wilde de terug reis ook gewoon gaan rijden met zijn -3,5! Gekke werk! Daar heb ik even stokje voor gestoken. Ondanks dat hij zich heel naar voelde dat ik hem niet vertrouwde, liet hij na aandringen van mij toch Martin ons naar huis rijden. Martin is politieagent nota bene!

Hele geZellige middag gehad op een prachtig bounty-eilandje! De vrienden van Kur begin van de middag nog een beetje Engels-verlegen, maar na wat oefenen konden ze zich toch goed verstaanbaar maken! Ze Hebben me kennis laten maken met het fenomeen "path", sociaal network, zoiets Als facebook. Het is niet te geloven hoe de jongeren hier continu met Hun telefoon(s) in de weer zijn! In NL zijn we er niets bij! Ook heel normaal om hier met twee of drie telefoons te lopen! Oplaadstations gaan mee voor t geval de batterij leeg gaat.

Het eten is vooral met veel vis. Bangka is een eilandje, pankalipinang ligt vlakbij zee. Om eerlijk te zijn vond ik alle rariteiten die ze me lieten proeven niet erg lekker... "Brains" noemen ze het, harde koude gelei-achtig hapje van vis. Niet echt mijn ding...

Na de trip toen ik net Heerlijk in chillstand op de bank geploft was, moesten we alweer gaan: makan-time again! :') (oh ja was ook zo, veel Vaak en overal: makan)

Heerlijke kibbeling met friet Besteld. Lkkr veilig! :)

9 juni sightseeing banka

Vanmorgen moest Kur gewoon werken. Budhi en ik waren echter ook al Vroeg wakker en Hebben de boel even verkend. Ik strontverkouden door alle airco denk ik! Even neusspray gefixt bij de apotheek en pilletjes gehaald. Budhi werkt in een ziekenhuis dus heb me goed laten adviseren. (En ja heb ook ff de bijsluiter gecheckt op Google voor inname mam ;) )

Kur zijn tuin wordt Momenteel verbouwd, dus moeders paste op huis en zorgde dat alles buiten op rolletjes verliep! Gebekte vrouw met pit! Heeft d'r kinderen alleen opgevoed begreep ik nu, das in haar hele doen en laten zo in de thuissituatie wel aan te zien! Zij regelt t allemaal wel even!
Met haar naar haar huis gegaan, zonder budhi! Mijn foto met de Fam. Van afgelopen jaar in yogjakarta hangt idd groots in de keuken! :) ze is zo enthousiast, maar kan zich alleen uitdrukken in Bahasa Indonesisch. Wel ff lastig! Maar ze had zelf de oplossing om me aan m'n arm maar gewoon mee te sleuren! Liet me aan iedereen zien. Voor zover ik kon begrijpen had ze zich verheugd op mijn komst. En al verteld over me aan de hele buurt.
Voor de Zon gaf ze me een paraplu. Het is erg heet op bangka. Zweette me kapot!

Eind van de ochtend kwam arman ons ophalen om samen met nog n vriendin wat sightseeing te doen op bangka! Nadat Kur klaar was met werken ging hij ook mee!

Gezellige middag met weer de mooiste plekjes aan het strand. Mijn gezelschap had zich echter niet op strand gekleed. Wat maakte dat ik met drie mensen in pak op t strand stond haha! Iedereen kwam vanuit t werk. Ze beginnen hier heel vroeg ivm hitte en dus ook ruim voor vijf uur klaar. Anders als bij ons. Eigelijk te warm dus om op strand te lopen. De paraplu van kur zijn moeder kwam wel van pas! Als verkoeling maar een zwembad opgezocht! :)

Budi vanavond weggegaan terug naar huis. Moeders opvallend meer aanwezig in huis. Ze maakt de hele tijd grapjes. Ze vind het ook wel spannend dat ik er ben.

In de avond had Kur een bezoek aan een massage salon op ons programma staan. Oei met verstopte neus en verbrande schouders... Voor ik er erg in had, lag ik al. Een klein vrouwtje maakte al mijn spieren los. Heerlijk! :)

Daarna lekker op tijd slapen

10 juni uitslapen en vlucht belitong

Vandaag eerst uitslapen op het programma. We hadden budi gisteren uitgezwaaid,die ging terug naar huis. Kur moest werken. Dus ik had het rijk alleen - dacht ik... Moeder stond al vroeg in mijn slaapkamer te gebaren. Snapte er niks van, Kur geappt of ie zijn moeder kon vragen of ik uit mocht slapen, omdat ik ook zo mega verkouden was wel even belangrijk goed te rusten. Weer in slaap gevallen. Lekker tot uur of tien, toen moeders weer in de slaapkamer stond er maar uitgegaan. Niet dat we veel aan elkaar hadden, maar goed! Ze heeft ontbijt voor me gemaakt en ik heb koffie gedronken met de werkmannen van de tuin. Later begreep ik van Kur, dat ze erg beschermend is - ze niet wil dat me iets overkomt. Lief.

Na Kur zijn werk zijn we naar vliegveld gegaan. Veels te laat naar mijn idee om de vlucht te halen. Maar bij aankomst stond al iemand klaar om mijn bagage te fixen, tax was al betaald, konden zo door vliegtuig in. Handig die connecties! ;) :)

In vliegtuig verteld Kur me dat er tin gewonnen wordt in bangka en belitung. Vandaar dat er vanuit de lucht zoveel gaten te zien zijn. Net n gaten kaas!

  • 12 Juni 2014 - 07:27

    Nelleke:

    Spannend weer allemaal! Het is hier vroeg ochtend, dus die brains van je..........ff niet aan denken!!! Ik wil niet weten wat het zou kunnen zijn....of wel?
    En wie is eigenlijk Budhi? Blijf je lekker schrijven? Ben erg benieuwd! Have fun!

  • 12 Juni 2014 - 17:56

    Jelly:

    Erg leuk weer An om te lezen, toch wel fijn dat je ons weer een beetje op de hoogte houd!!!
    Ook al met je plakboek begonnen?? Genieten !!! Liefs Jelly

  • 12 Juni 2014 - 19:37

    Sita:

    Dag Annegre,
    Wat enerverend allemaal!
    Je hebt je reisleider wel aan het werk gezet!
    Geniet er maar van!
    groetjes,
    Dick en Sita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne Gré

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 15259

Voorgaande reizen:

06 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Indonesia 2014!

10 Mei 2013 - 24 Juni 2013

Indonesia!

Landen bezocht: