Bukit-Lawang 2 - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Anne Gré - WaarBenJij.nu Bukit-Lawang 2 - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Anne Gré - WaarBenJij.nu

Bukit-Lawang 2

Blijf op de hoogte en volg Anne Gré

19 Juni 2014 | Indonesië, Bukit Lewang

Bukit-lawang 2

Dinsdag 17 Juni

Onder het motto, ik ben in bukit-lawang dus moet wel even de wildlife in, Vanmorgen een korte trek gedaan van 3 uren met Lilik en Tiyus. Pfff even Vergeten hoe steil die klautertocht ook alweer was, Zucht kreun steun! Wel weer prachtige dingen gezien!

Prachtig vooral om te zien hoe Tiyus hoe langer ik hier Ben, hoe meer durft te spreken. Tiyus (14) is het neefje van Thomas die hij sinds 4 maanden in "huis" heeft gehaald. Op school ging het niet goed, zijn vader is overleden en zijn moeder erg Jong. Door hem in "huis" te nemen kan hij in de guesthouse en restaurant praktische werk ervaring op doen en al doende Engels leren. Volgens de familie heeft hij zich nog niet zo open laten zien betreft contact maken in Engels als met mij, hoe ik dat toch doe. Euh...

Vandaag leefde het plan op om ipv naar Jakarta, Lilik mee te nemen voor een weekend naar pulah weh ( eilandje boven in Sumatra) om zo een keer vlieg ervaring op te doen en te kijken hoe het nou werkt op een vliegveld, reizen etc! Prijzen waren goed! Dus geboekt!

In de middag scootertour gemaakt en het kindertehuis bezocht, waar Lilik is op gegroeid. Vorig jaar al kennis gemaakt met deze mensen die zich inzetten voor kinderen die extra hulp en ondersteuning nodig Hebben. Mooi initiatief, waar sinds begin Dit jaar een nieuwe groep kinderen gestart is.

Lilik zijn Voornemens Nederland te bezoeken Kwam ook ter sprake. Saskia en haar man voelen zich erg verantwoordelijk wat maakt dat ze wel graag weten wie wat waar hoe. De jongen die Lilik het ticket aan heeft geboden wil hem voor 3 maanden naar Nederland halen en lijkt niet zo goed in te voelen dat dit voor een kind uit de jungle wel erg lang is. Hij heeft natuurlijk 0,0 geld en niet verder geweest dan de rand van de jungle. Of ik mee wil denken en contact wil houden met saskia over de plannen. Als ik terug Ben ik NL ga ik deze jongen opZoeken om te bespreken of hij beseft wat het betekend deze verantwoordelijkheid te nemen. Erg mooi om te zien hoe Lilik het getroffen heeft met deze mensen. En mooi dat ik er Wellicht iets in kan betekenen. Er zijn via saskia contacten met iemand die North Sea jazz organiseert waarbij hij wellicht voor een periode muziek kan volgen om deze kennis Vervolgens hier te verspreiden.

Het tripje naar pulau weh werd dan ook positief ontvangen, mooi gebaar zijn wereld te vergroten en ervaring op te laten doen!

Woensdag 18 Juni

Lekker aan geluierd en nog even terug geweest naar kindertehuis om
Nog even verder te kletsen, Skype en tel nr uit te Wisselen, om een evt bezoek aan NL tot een succes te maken!

Vanavond leuke geZellige oranje Avond gehad! Eelke en Berry uit Groningen waren vandaag Aangekomen en hadden oranje hoedjes en schmink meegenomen! Een heuze holland gekte. Voelde t toch een beetje als Hollands feestje! Spannende pot! Waarna we nog tot laat Hebben zitten kletsen!

• 19 Juni 2014 - 09:02

Sita De Winter:

Mooie verhalen en spannende dingen!
    Geeft ook voldoening om er voor die ander te zijn.
    Ben benieuwd naar de ontwikkeling van de plannen die op stapel staan!
    Geniet en doe voorzichtig!
    Liefs,
    Sita

• 19 Juni 2014 - 10:28

Nelleke:

Gefeliciteerd, broertje geadopteerd....Hij heeft ook mazzel met jou! En geweldig om iemand bij je te hebben om gezellig samen op pad te gaan. Ik zpu jullie graag even samen zien :)
    Ohoh........niet aan denken, je laatste daagjes breken aan. SSSSSttttttt.......

• 19 Juni 2014 - 20:18

Greetje Brinksma:

Hé nichie. Heb je toch ineens weer andere plannen dan Jakarta. Dit lijkt me zeker ook de moeite waard. Geniet ervan.
    En over invoelvermogen gesproken: jij weet natuurlijk wel enigszins hoe het voelt als je ineens in je eentje ergens anders in de wereld staat. En jij kent Lilik, en ook de beide werelden en het verschil daartussen.
    Liefd, Greetje