Bukit-Lawang - 1 - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Anne Gré - WaarBenJij.nu Bukit-Lawang - 1 - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Anne Gré - WaarBenJij.nu

Bukit-Lawang - 1

Blijf op de hoogte en volg Anne Gré

16 Juni 2014 | Indonesië, Bukit Lewang

Bukit-Lawang

Donderdag 12 Juni

Veel te Vroeg op gehaald door die vervelende driver, Wilde weer met me koffie drinken, maar Wederom vriendelijke afgeslagen! One way to airport please!! ;)

Van belitong naar Jakarta gevlogen, om vanaf hier verder te gaan naar Medan!

Deze vlucht was erg naar. Kreeg ontzettend last van mijn oren, waardoor ik zowat doof aan kwam... Echt vervelend gevoel! Maaaaar wie stond daar op mij te wachten in Medan! Lilik!!

Afgelopen jaar via Facebook Veel contact gehouden! Echt super leuk om hem weer te zien! Zelfde grap pen en hoop bij te kletsen! De arme ziel Helemaal vanuit bukit met Lokale bus naar Medan gekomen om met mij mee Af te reizen naar bukit! Lees: 4,5u heen en 4,5u terug!

We kwamen rond 20u aan in bukit en zijn eerst naar Thomas zijn huis gereden! In tegenstelling tot vorig jaar woont Thomas met zijn gezin nu in de village en niet meer bij de rivier. Vorig jaar was Thomas zijn vrouw hoogzwanger, dus wilde eerst mijn nieuwe kleine vriendje Devin bewonderen! En de anderen hallo zeggen! Was echt super om hen weer te zien! :)

Vroeg slapen, in mijn kamer A. Net als vorig jaar! Ze vertelden me dat het geen kamer A meer is, maar kamer Anne. Haha!

Vrijdag 13 juni

Lekker aangerommeld vandaag. Vanmorgen met lilik naar de lokale markt geweest, geluncht bij Thomas en Diana thuis met de kinderen en in de middag lekker liggen luieren / slapen...

Rond 21.00 slapen. Om om 01.00 weer op te staan. Lilik kwam me wakker maken voor de voetbal wedstrijd Spanje-NL (hier 5u later) Gewaad in samba shirt (lilik) en oranje slingers zaten we voor de tv. Pfff toch wel ff bikkelen hoor midden in de nacht! :) grappig om de wedstrijd in Engels te kijken in een klein restaurantje met maar 7 mensen. Ondanks dat Indonesië niet mee speelt leeft het voetbal hier erg. In de voorbeschouwing van de wedstrijd zag ik dat veel Indonesiërs oranje supporten. Nou over de uitkomst van de wedstrijd hoef ik niets te zeggen, die sprak voor zich ;)

Zaterdag 15 juni / zondag 16 juni

Eerst uitslapen! :) Thomas had me gevraagd om mee te gaan op trek. Maar omdat ze om 09.00 al vertrokken, afgeslagen. Alternatief gekozen: "rivertrekking" by lilik! :) dus ipv door de jungle oerangoetangs te spotten zijn we langs de rivier geklauterd, een wandeling door jungle, over stenen en dwars door de rivier. Voor deze gelegenheid lilik zijn Jezus-Nikes maar even geleend! Het was een supertripje! Beleving van de andere kant! Twee grote lizards gezien. Zijn geen krokodillen, maar in mijn vocabulaire gewoon wel! Wat n beesten! Lekker genoten van de mooie natuur!

Na 2,5u kamp bereikt, waar we samenkwamen met Thomas en zijn touristen. Daar ook Olo en Ran weer gezien: "annamariaaaaaaa!!!" Olo alleen maar zingen over annamaria, super grappig! Leuke vriendelijke gekke mannen! Olo en Ran hebben lekker gekookt en in de avond weer het nodige vermaak met wat games! Helaas was er in de accomodatie nog niet veel veranderd betreft het slapen... Superdunne matjes.... Ondanks dat toch wel iets geslapen... Om de volgende ochtend weer wakker te worden in prachtige omgeving! Na een douche onder de waterval met rubberen banden over de rivier weer terug! Heerlijk!

Mocht Thomas nog een trekking gaan doen deze week, ga ik m wel doen denk ik.... ;) ligt ook beetje aan het Jakarta verhaal volgend weekend. Nog niet over uit...

De rest van de dag lekker geluierd, is vakantie niet waar? ;)

Voelt idd als thuiskomen! You're one of us now. Fijner kan bijna niet!

Veel nieuws zal ik hier wel niet beleven, super ontspannen lekker genieten!

:)

Maandag 16 juni

Vandaag met lilik op pad! Even bij oma langs en op baby visite geweest bij zijn zus! 6 dagen oud kindje, vet klein. De zuster was er net om kindje te verzorgen, kindjes worden standaard helemaal ingebakerd als een coconnetje. Het kindje krijgt pas na 36 dagen een naam.... De vrouw is verplicht om 40 dagen binnenshuis te blijven.... Traditie en gewoonte hier. Apart... Bij het binnentreden van het huis moesten we onze handen boven t fornuis houden. Een bijgeloof om eventueel meegebrachte geesten weg te sturen.

Rest van de dag weer geluierd. Lilik komt in de winter drie maanden naar nl, een andere vriend die hij hier heeft opgedaan regelt het voor hem. Hij vind t wel erg spannend, hoe koud is het dan? Is er wel rijst? Zal ik me niet vervelen? Ben ik wel welkom? Stort het vliegtuig niet neer? Al met al genoeg gespreksstof! Enne ideeën en warme kleding is welkom ;)

Ben er nog niet uit wat ik t weekend doe, hier blijven of nog naar Jakarta... Is hier wel heel erg relaxed.... Hmmmmzzz dillemma's en keuzes! :)

  • 16 Juni 2014 - 18:38

    Jelly:

    He An, mooi verhaal weer. Wat een andere wereld met andere gebruiken ! En wat leuk dat Lillik naar Nederland komt, voor hem zal het net zo'n cultuur schock zijn als voor jou!
    Zou nog maar een keertje mee gaan met de jungle tour(je bent er nu!), alhoewel lekker luieren natuurlijk ook mag, je hebt vakantie!!
    Sterkte met je beslissing over het weekend! Liefs en tot volgende week alweer!

  • 16 Juni 2014 - 19:33

    Neleke:

    Leuk! Leuk! Leuk allemaal!
    Hm...inderdaad lastige keuze zeg! Hoe lang zou je daar dan zijn en hoeveel dagen om te ontspannen heb je dan nog? Want intensief zal dat zeker zijn, zo'n miljoenenstad. Maar ach...what the heck....je gaat toch nog wel een keer? :) kansen genoeg.......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne Gré

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 15254

Voorgaande reizen:

06 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Indonesia 2014!

10 Mei 2013 - 24 Juni 2013

Indonesia!

Landen bezocht: