Belitong - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Anne Gré - WaarBenJij.nu Belitong - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Anne Gré - WaarBenJij.nu

Belitong

Blijf op de hoogte en volg Anne Gré

12 Juni 2014 | Indonesië, Bukit Lewang

Belitong - Paradise

10.6.14
Samen op naar belitung! In het vliegtuig al dikke lol. De shoppende tantes van Kur (die mee waren vorig jaar in yogjakarta) wonen in belitong. Het is maar 30 minuten vliegen, dus praktisch naast de deur. Het was kiezen of 4 uren met de boot, of 30 min vliegen!

Eind van de middag waren we op plek van bestemming! Kur had het allemaal tot in de puntjes verzorgd. Chauffeur stond klaar op vliegveld. Voelde me net een prinses, haast een beetje bezwaard...

We sliepen in een prachtig hotel, pas in maart dit jaar geopend! Echt super, net als vorig jaar in yogjakarta weet hij wel wat hij kiest. Het beste... Heeft korting via zijn werk en wilde dit hotel graag proberen om aan te bevelen als er mensen op bezoek komen. Primaaaaa! Balkon van de kamer uitzicht op zee!

Maar goed tassen droppen en weer verder met onze prive chauffeur! Op naar een van de mooiste zonsondergangen die je je kunt bedenken! Hoe al die plekken ook al heetten is me allemaal een beetje ontschoten.

Belitong is bekend om zijn mooie witte stranden met uitzicht op grote stenen... Moet er nog maar eens wat meer informatie over opzoeken... Het leverden in ieder geval prachtige plaatjes op! :)

Mijn neus helaas nog vol snottebellen, dus veel van alle lekkers tijdens het eten heb ik niet kunnen proeven... :(

In de avond hebben we bij het hotel wat gedronken en gekletst over van alles en nog wat. Dat moslim-geloof blijft me toch boeien. In mijn ogen toch ook wat belemmeringen, in zijn ogen de normaalste zaak van de wereld...

Mensen die als moslim worden geboren, die van het geloof af stappen of die van geloof switchen solliciteren volgens hem regelrecht naar een plekje in hel. Althans dat wordt zo omschreven in de Koran. Je hebt wel gradaties in hoe fanatiek iemand streeft naar een leven zoals voorgeschreven in de Koran. Hij en zijn familie middelmatig dacht hij... Nog ff doorgevraagd op wat zijn moeder er nou werkelijk van vond dat ik kwam logeren. Ze vond t prachtig. Ze heeft niks tegen andere mensen. In yogjakarta moest ze me alleen even leren kennen dacht hij. In den beginsel is iedereen goed welk geloof of afkomst ook, daar moet je respect voor hebben. Ze was zelfs een beetje aan t plagen en jennen tegen ons alsof we een stelletje zouden voorstellen. Anyways, maar trouwen zit er sws niet in dan moet een niet moslima zich laten bekeren tot moslima.... Haha!

Vriendschappen ook zo een punt! "Ik ben te aardig voor iedereen dat snapt soms niet iedereen." " ik wil iedereen altijd naar zijn zin maken, maar iedereen dat werkt ook niet altijd" - goh het zouden m'n eigen uitspraken kunnen zijn hahaha!!!

Daarna heerlijk warm douchen en in een heel fijn hotel bedje slapen... Genieten!

11.6.14

Volgende ochtend 6u wekker :( hup uit bed, op naar t ontbijt! Helaas geen lekker brood! Dus lekker fruit genomen! Goed voor de vitamines! Snottebel gehalte nog hoog nml! :(

07.00 stond de chauffeur weer voor de deur. Helaas moest ik afscheid nemen van Kur. Hij moest weer werken en vloog dus terug naar huis, terwijl ik nog even op belitong bleef, alleen

"Sometimes you need to be alone, not to be lonely, but to Enjoy some free time just being yourself"

En zo ist! ;) Kur had een tour geregeld langs allemaal kleine eilandjes. De chauffeur deed ook tours dus die ging mee. Hij kon alleen niet zo goed Engels en was gedurende de hele dag alleen maar bezig met zijn eigen verdienste. Ik had geen goed gevoel bij die man. Gelukkig kon ik t goed vinden met een van zijn hulpjes - die wel Engels kon.
Wat een kriebels kreeg ik van die vent. Wilde me wel overal bij helpen, tas tillen handdoek tillen. Echt tegen t overdrevene aan. Irriteerde mij mateloos. En als iets mij irriteert mensen, laat ik dat niet zo makkelijk los.... Ging die ook nog met mijn camera zomaar andere mensen fotograferen en naar anderen zijn eigen bedrijf promoten... :/ en mij een beetje laten posten in bikini... Pffff! Na de 10.000 ste keer dat hij zei dat ik alle foto's moest mailen voor zijn website. Heb ik hem even heel duidelijk gemaakt dat ik dat zal doen als ik thuis ben. (Ik maak zelf wel een selectie, bikini foto's allemaal gewist, helaas ;)) en hem vriendelijk verzocht me mijn tas en camera zelf wel te laten dragen. Toen vond ie me geloof ik niet meer zo aardig, want hij deed ineens niet zo vriendelijk meer. Pffff....

Maar goed de tour! #stone-island #sand-island #Lengkuas-island! Prachtige omgeving! Super mooie vissen gezien tijdens het snorkelen! Super jammer dat er geen onderwatercamera mee was. Duiken staat nu op mijn "dat ga ik ooit nog eens doen"-lijstje!

Er zijn super veel zeesterren/starfish rond belitung! Echt grote mooie beesten zijn dat zeg! ze leven, maar voelen heel ruw aan net als steen.

De tour zou rond 16.00 duren, maar was die vent zo zat, dat ik m heb ingekort. Wilde die nog koffie met me drinken, vriendelijk bedankt en gezegd dat ik geen koffie lust. Hihi! Na een stop bij de winkel, was het dan echt....

Me myself and I time in het hotel!

Kur, Maran en een aantal vrienden thuis even jarloers gemaakt via Skype hoe ik heerlijk aan het genieten was in het zwembad met vanuit zwembad uitZicht op zee! Kur baalde als n stekker dat ie weer thuis zat en niet meer in het hotel! :)

Echt super genieten! In de avond lekker rustig aan gedoucht beetje geluierd en in mijn eentje gegeten in het hotel, met een lekkere Bintang! Hoort er bij op zo'n chill avond!

Om 22u lag ik in diepe rust! Tassen gepakt om morgen af te reizen naar mijn Skatties in bukit Lawang! :)

Oh enne.... Aanvankelijk zou ik tot 23e in bukit blijven, maar nou kreeg ik van Kur de vraag of het me leuk lijkt laatste weekend naar Jakarta te komen om hier 1000islands te bezoeken! ;) 20/21/22e komt Kur dan naar Jakarta. doen of niet doen?

  • 12 Juni 2014 - 20:49

    Greetje :

    Genieten, dus.
    Op de vraag wat je aan het eind van je vakantie moet doen: reis eerst maar eens naar Bukit Lawang. En bedenk daar dan of je ook nog naar Jakarta wilt. Relax, 't is vakantie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne Gré

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 15258

Voorgaande reizen:

06 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Indonesia 2014!

10 Mei 2013 - 24 Juni 2013

Indonesia!

Landen bezocht: