BUKIT LAWANG - second home! - Reisverslag uit Assen, Nederland van Anne Gré - WaarBenJij.nu BUKIT LAWANG - second home! - Reisverslag uit Assen, Nederland van Anne Gré - WaarBenJij.nu

BUKIT LAWANG - second home!

Blijf op de hoogte en volg Anne Gré

02 Juli 2013 | Nederland, Assen

LAATSTE DAAGJES
En toen was ineens het einde van mijn vakantie, reis, fantastische tijd in zicht... Wat heb ik veel gezien, mee mogen maken en geleerd over het leven... De laatste twee dagen nog even heel hard genoten tot het tijd werd om afscheid te nemen :(

ZATERDAG 22/4
Heel hard nog even van het zonnetje genoten en leuke dingetjes gedaan met mijn twee dikke skatten Daniël en Dimas! We zijn gaan tuben op de rivier! Met een rubberen band zijn we een stuk op gelopen om daarna dobberend naar het dorpje af te dalen! Onderweg gezwommen en gesprongen vanaf de rotsen de rivier in! Super tof! Aan het einde de kids lekker gezwommen en chippies gegeten!

BATCAVE
Mijn hele verblijf onder het bezoek van de Batcave uit kunnen komen, maar ma aandringen van de familie toch maar mee gegaan! Heb het niet zo op rondvliegende beestjes! Maar zeker de moeite waard! Echt klimmen en klauteren om naast de vleermuizen ook super mooie natuur weer te zien! Kindjes nergens bang voor, ik blij dat ik een zaklamp, mijn stevige schoenen en de nodige support bij me had! Zij huppelen gewoon op slippertjes de rotsen over, terwijl het mij toch wat meer moeite kostte!

In de avond hebben Ida en j mij verschillende gerechten geleerd! Ben benieuwd of het me lukt om ze in Nederland net zo lekker te maken!

ZONDAG 23/6
Vandaag vroeg op. Ik ging mee naar Ida haar huis om voor 60 kids nasi goreng te maken. Daniël was jarig geweest en ging vandaag trakteren in de kerk.

Samen met lilik, J en Ida zaten we op de grond van haar "keuken", wat ook door ging als opslag plaats en schuur - nasi goreng te maken! Heel bijzonder om mee te helpen!

Daarna naar de kerk om bij de verjaardag te zijn! Het happy birthday deuntje met Indonesische tekst werd luid door de kerk heen gegalmd! Ook hier een grote verjaardags taart en hetzelfde ritueel... Diana wenkte me om ook voor in de kerk Daniël zijn hapje taart te geven...

In de middag ben ik samen met de knaapjes naar de feedingplatform voor de oerang oetangs geweest. Ondanks dat ze de zoons van de jungle gids zijn, hadden ze nog nooit een oerangoetang van dicht bij gezien! Dus ik had ze beloofd om hier met ze heen te gaan! Het was een hele klim, maar daarna die koppies zien genieten was het echt dubbel en dwars waard!

Daarna weer heerlijk verkoeling in de rivier gezocht! Bijzonder hoe de kindjes zonder enig diploma door de rivier heen spartelen en zich prima redden! Mijn bezorgde hart maakte zich wel een beetje druk, best een sterke stroming! Maar goed; blijven lachen! Ze redde zich wel!

En toen was ineens mijn laatste avond aangebroken! Thomas had iedereen gevraagd om te komen voor een speciale vis BBQ omwille van mijn afscheid! Super lief en super genoten aan de rivier met een visje op de BBQ een Bintang en uiteraard de muziek die lilik dimas en zijn vrienden zoals elke avond weer verzorgden!

Dimas en Daniël en ook Ida wilde de laatste avond gezellig bij mij logeren! Dus laatste nachtje met de kindjes in bedje geslapen om de volgende ochtend dan echt afscheid te nemen!

Ik wist al dat de band bijzonder was, maar blijf maar een "tourist" waarvan zij er zoveel zien in een jaar! Toen ik echt weg moest besefte ik enorm dat de indruk die zij op mij hebben gemaakt ook wederzijds is! Iedereen was in tranen en Thomas en Diana hadden nog kadootjes voor mijn familie gekocht om mee te nemen... Lief...

In de auto heel hard gehuild! Zo dubbel om weg te gaan... Zelfs onderweg stopte Thomas nog om speciale vruchten te kopen die ik mee moest nemen naar Nederland!

Deze familie zo in mijn hart gesloten! Zeker weer een keer heen!!

Fantastische ervaring!

  • 02 Juli 2013 - 22:37

    Jelly:

    Zat al te wachten op het laatste verslag, was nog niet af. Kreeg de tranen in mijn ogen.
    Wat een fijne warme familie en wat heb je het getroffen!!!!!
    Liefs Jelly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne Gré

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 15276

Voorgaande reizen:

06 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Indonesia 2014!

10 Mei 2013 - 24 Juni 2013

Indonesia!

Landen bezocht: