BUKIT LAWANG PART 2 - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Anne Gré - WaarBenJij.nu BUKIT LAWANG PART 2 - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Anne Gré - WaarBenJij.nu

BUKIT LAWANG PART 2

Blijf op de hoogte en volg Anne Gré

16 Mei 2013 | Indonesië, Bukit Lewang

Na de te gekke jungle trek, besloten Corina en Roger nog een paar dagen te blijven! Ook zo enthousiast en wel zo gezellig!! Thomas wilde ons na de zware jungle trek een wat relaxter dagje aanbieden. Hij heeft zijn tour in de jungle geskipt en wat vrienden geregeld die mee zouden gaan.... Here we go again:

DINSDAG 14-5
RAFTING!!

7u wekker, hoezo vakantie?! 8.30 lopen we over de mooie brug, naar begin van het dorpje om in een busje te stappen om ons naar de rafting rivier te brengen! We waren slechts met zijn drieën + Thomas, Oeloe en de driver. Dus gezellig intiem groepje, ready 2 go!

Alleen de trip heen was al weer super indrukwekkend... Omdat we door kleine dorpjes reden - en de lokale bevolking niet zo vaak blanke mensen ziet - staan we vol in de schijnwerpers: belanda belanda!! Alle kindjes worden enthousiast en gaan zwaaien! Leuk, maar erg aparte gewaarwording... Vreemd te zien hoe de wat betere huizen kris kras door de bijna uit niets voorstellende hutjes staan... Kindjes alleen langs de straat, hele gezinnen op een scooter! Of wat dacht je van hele bevoorradingen voor winkeltjes gepakt op een scooter! Een auto is vaak te duur en je hebt rijbewijs nodig, een scooter kan iedereen besturen! Hier mag je op je 10e al scooter rijden... Onvoorstelbaar...

Thomas en Oeloe gingen in een mini dorpje nog even lunch halen voor onderweg... Met open mond staan kijken naar de vervallen straatjes, eethuisjes riool, ja naar wat niet eigenlijk?! Lunch geregeld, verder onderweg!

Ik heb het overleefd mam, ben weer veilig in mijn guesthouse, maar heb laatste stuk op het dak gezeten, zoals zoveel mensen hier doen! Mooie ervaring! Overal zie je palmolie plantages... En geen enkele weg is mooi vlak heb ik gemerkt! Het laatste stukje ben ik weer binnen gaat zitten... Te hobbelig!

Aangekomen bij de start weer een totaal andere setting, waarbij twee mensen een soort van shipping runnen - en geld verdienen door een bedrag te vragen om de rafting daar te kunnen starten... Lees: een houten hokje met overal kippen, honden, lege flessen en kleine eetbare dingetjes te koop... Foto's volgen later..

Ok, de rafting! Life-vest aan en helm op. De rivier was gelukkig niet erg wild, want ik zag het nou ook niet echt zitten om uit die boot op een rots te kletteren! Maar hier ook weer: Thomas en Oeloe zeer zorgzaam en er voor zorgend dat alles goed verliep! We hebben in een hotspring gezwommen, stinkt naar rotte eieren, maar erg mooi en apart... Bijna kokend heet water uit de vulkaan, van heel veel verder op....

Tijdens de rafting 4,5 uur lang de rivier afgevaren in gebieden waar nooit een mens komt... Ik had Oeloe en Thomas verteld over dat pake in de oorlog hier een aantal jaar gezeten had... Elke Nederlands gebouwde brug werd gedurende de middag aangewezen... Het gebied waar pake zat (Padang) is vergelijkbaar qua jungle, maar vanaf hier eigenlijk niet te bereiken... Dus hoe ze dat vroeger allemaal gedaan hebben... Ik vroeg het mezelf af...

Langs de kant van de rivier af en toe een groepje mensen, goud aan het zeven vanuit de rivier.. "Want to See?" - yes that would be Nice... En zo stopten we bij een groep mensen. Ze lieten trots hun "vangst" zien. (Foto's volgen) het was heel handig dat Thomas en Oeloek konden vertalen van Indonesisch naar Engels en andersom! Ze werken 10 uur in de felle zon voor een schrille opbrengst van max 5-10 euro op een dag... Sta je dan met je gouden ring en oorbellen...

Ook deze trip een goed verzorgde lunch! Geen broodje kaas, maar keuze uit 8 verschillende gerechten + rijst en uiteraard lekker vers fruit... Denk dat die 10 kilo er zo weer aan zit! ;) boeiend, moet ik maar denken! Zo lekker allemaal!!

Aan het einde van de trip ook nog een krokodil gezien... Helaas geen foto, omdat de camera's allemaal in speciale tonnen zaten - waterproof! Na 4,5u op het water, zo rood als een kreeft, maar wederom zeer voldaan weer in de bus!

CHANGED PLAN
Twee dagen voor ik naar Indonesië vertrok, stuurde Rio Pechler - een jeugdvriend uit Oosterwolde, mij het bericht dat hij momenteel bij zijn familie in Java is! Omdat ik zo'n 15 jaar geleden best vaak bij hem en zijn familie was en we vaak hebben gesproken over zijn familie en indonesie, heb ik besloten dat mijn volgende stop is: Melang - Java! Herinner me dat ik vaak zei dat ik wel een keer mee wilde gaan naar indonesie! nu 15 jaar later, zijn we er stomtoevallig beide tegelijk! Heb hem inmiddels gesproken ( na hem 5 jaar niet te hebben gesproken ) en ben meer dan welkom! Leuke is dat zijn ouders er nu ook zijn...
Lilik heeft met de familie van Dewi in Bandung gebeld om te vragen of het goed was dat ik Bandung later aan doe: no problem! Wel zo handig iemand die goed kan uitleggen in Bahasa indo... Ticket wordt voor me geregeld! Prima voor elkaar! :)

DIMAS & DANIËL
Mam, ik denk dat ik verliefd ben... Maar no worries: op de kindjes van de familie hier! Twee ontzettend ondeugende leuke knaapjes! En het leuke is: ik ga donderdag een dagje met hun mee naar school! Ze zijn super leergierig en vooral ook nieuwsgierig hoe het in Nederland is... Met volle aandacht en onderling gekletst bekijken ze de foto's van mijn telefoon... Kurd is net zo oud als de oudste, "sooooo bigggggg"... Vol verwondering! Erg erg leuk!!

  • 15 Mei 2013 - 21:20

    Kurd:

    Leuk

  • 15 Mei 2013 - 21:27

    Michel:

    Lieve An ,wat super om al je avonturen hier te lezen zo zijn we toch een beetje bij elkaar. Maak er een mooi avontuur van en ik kan niet wachten op je volgende verslag groetjes en een dikke knuffel XXX

  • 15 Mei 2013 - 22:25

    Ka:

    Jeej, nog maar zo kort op reis en nu al zoveel gedaan en gezien....Tikkie jaloers hier achter de computer! Leuk dat je zulke mooie verhalen voor ons schrijft! Heb natuurlijk al paar foto´tjes gezien, maar erg benieuwd naar de rest! En erg leuk trouwens dat je met Rio hebt afgesproken, echt toevallig!
    Veel plezier bij de kindjes op school en vooral blijven genieten! Liefs!

  • 15 Mei 2013 - 22:42

    MARCEL:

    Hey sayang, mooi om alles te lezen en superfijn dat je t naar je zin hebt :-)
    Krijg zo wel zin om je achterna te gaan ;-) Mooi avontuur zo, niet gebeten door de krokobill toch?;-p
    Heel veel plezier nog en k hou je in de gaten ;-) ciao xx

  • 16 Mei 2013 - 08:14

    Tineke V.d. Laan:

    Hee. wat ongelovelijk leuk die verslagen. En wat maak je gelijk al veel bijzondere dingen mee.
    Deze ervaring kan niemand je meer afpakken. Geniet er van. Groeten Tineke

  • 16 Mei 2013 - 08:18

    Helga:

    Hey An,

    Wat heerlijk om jou enthousiaste verhalen te lezen! Ik ben ontzettend trots op je dat je dit toch maar ff doet in je uppie!! Geniet van alle fantastische ervaringen en indrukken. Veel plezier bij Rio en doe hem de groeten.

    Dikke knuff Helga

  • 16 Mei 2013 - 11:47

    Carel:

    Annegre!

    Wat een fantastische belevenis!
    Ik blijf je volgen!

    GRCA

  • 16 Mei 2013 - 12:06

    Gretha:

    He An,

    Fantastisch wat een belevenissen en dat te bedenken dat er nog geen week om is.
    Je schrijft zo levendig dat we de reis bijna met je "mee maken"."
    We blijven je avonturen volgen! Heel veel liefs en haal er alles uit wat er in zit. Kus, Henk en Gretha

  • 16 Mei 2013 - 14:40

    Isja :

    hey An,

    Zo te horen vermaak jij je geweldig daar, GOED ZO!!
    super om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt ben absoluut jaloers op je!
    het leven hier gaat gewoon door, iedereen doet zn ding niks gebeurd niks veranderd..
    dus maak je niet te druk om ons allemaal of om wat je eventueel mist want geloof me je mist niks.
    geniet nou maar van elke minuut dat je daar bent want voor je het weet is het voorbij en zit je de rest van het jaar weer op de eeuwige vlaktes.
    onze eigen goede tijden slechte tijden haha ;P
    ohw en lieverd breng niet te veel tijd door daar op facebook en whats app enz..
    op die manier bereik je niet waarvoor je onder andere bent gegaan.
    er is zoooveeeeel meer dan ons leventje in Assen!
    Maar natuurlijk wel je avontuurtjes met ons blijven delen skat ik/wij leven met je mee!!

    tot gauw x isja (en natuurlijk ook meliha)

  • 16 Mei 2013 - 17:10

    Jo:

    Prachtig mooi meid.. Net samen met beppe de foto's gekeken. Verslagen ga ik voor d'r uitprinten..
    Blijf genieten meid, ik gun het je.
    Liefs uit oosterwolde en een dikke kus. Jo

    Ook een dikke knuffel van beppe. Ze geniet van je verslagen en foto's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne Gré

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 15279

Voorgaande reizen:

06 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Indonesia 2014!

10 Mei 2013 - 24 Juni 2013

Indonesia!

Landen bezocht: