BUKIT LAWANG PART 3 - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Anne Gré - WaarBenJij.nu BUKIT LAWANG PART 3 - Reisverslag uit Bukit Lewang, Indonesië van Anne Gré - WaarBenJij.nu

BUKIT LAWANG PART 3

Blijf op de hoogte en volg Anne Gré

16 Mei 2013 | Indonesië, Bukit Lewang

ELEPHANTS TANKAHAN 15-5-2013

Na een zeer kort nachtje weer vroeg op! Vet warm, dus zat om 3u nog buiten... 5.15 wekker...

Vandaag de olifanten op het programma! Geen andere toeristen die mee gingen, dus alleen Lilik en ik. 2,5 uur rijden naar Tankahan om de olifanten te wassen en rijden... Even slapen in de auto was er niet bij... 2,5 uur slechte hobbelweg... Blij dat we er waren! Voor al Lilek, die geen auto's gewend is... Werd halverwege wat bleekjes en wagen ziek te worden! Hij zegt meer te lopen of scooter, nog nooit zover in een auto gezeten! Maar was de laatst op de scooter verdwaald op weg naar de olifanten, dus moesten nu van Thomas met de auto!

Bij aankomst in Tankahan bij de olifanten resort zat er een groep Nederlandse toeristen ook te wachten voor de trip. Hoe ik eerder schreef over hoe bekrompen we in NL kunnen zijn, bleek hier wel weer. Terwijl Lilik maar toilet ging, liep ik er maar en langs en zei ze goede morgen, kreeg een groet terug en waren met zijn allen meteen weer gericht op elkaar! Stomme Nederlanders, heel irritant stel ook met gillende piepende meiskes... Heb me er maar weer van afgewend...

Over de olifanten kan ik kort zijn: prachtbeesten, ruwe huid en horen in het wild. Bij aankomst in rij van 10 de olifanten "wassen" die op commando, al zijn het hondjes opstaan, gaan liggen en weer omdraaien... Het was leuk om van dichtbij te zien en voelen. De rit had van mij achteraf niet gehoeven... Misschien was de jungle en raft ervaring wel al het toppunt van de week.. Viel me erg tegen... Maarrrr dat mocht de pret niet drukken!

Na de olifanten excursie van maar liefst 1 uur en 15 minuten zijn we gaan lunchen en zwemmen aan/in de rivier! Heel idyllisch, totdat ik was gespot door locals... In Bukit Lawang ook al eens aangesproken of ze op de foto mochten met me, maar dit was echt het toppunt! Terwijl ik even in bikini lag te zonnen, want mijn buik is nog spierwit nml, komt er een groep al foto's makend op me af, of ze wel met me op de foto mochten. Heb heel vriendelijk gezegd dat ik dat wel eerst even iets aan trek... Kreeg hierop zelfs teleurstellende reacties! Maar enfin zij blij. Dat was groep 1. Lilik grapt de hele tijd: you look like maxima today! Nadat we een tijdje zaten, kwam een moeder met haar vier kinderen vanaf de andere kant van de rivier overgestoken en gaan op nog geen 50cm van ons af zitten. Wel hele lieve kindjes en had mijn shirt inmiddels maar aangehouden... Dus sessie 2! Aparte ervaring - wat is er nou zo bijzonder aan?! Maar goed, zal wel eenzelfde werking hebben als mijn zwak voor de bevolking hier!

Erg gelachen met Lilek vandaag! Hele verhalen over zijn jeugd - daarover in mijn volgende verhaal meer! Erg indrukwekkend en interessant iig!

Terugweg op de hobbelige weg twee keer een lekke band gehad... Verbazingwekkend! ;) bij elk huisje wat een pomp had gestopt, en dat zijn er natuurlijk niet veel... Om vervolgens gelukkig wel weer in Bukit lawang te komen...

Bij terugkomst een massage geregeld door de kok hier! Lieve vrouw en master in masseren... Mijn bovenbenen een beetje over belast met de jungle trek! Maar stukken beter nu!

Deze avond afscheid genomen van Roger en Corina! Zij gaan morgen weer verder!


  • 16 Mei 2013 - 16:01

    Mark:

    Hoi Anne Gre,

    Erg leuk om steeds jou verhalen te lezen.Leuke afleiding tijdens het werk!. Volgens mij heb je het goed naar je zin. Hier ga je geen seconde spijt van krijgen.

  • 16 Mei 2013 - 18:36

    Greetje:

    Niet te veel wennen aan al die belangstelling.
    Anders moet je straks, als je terugbent in NL, helemaal afkicken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne Gré

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 15279

Voorgaande reizen:

06 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Indonesia 2014!

10 Mei 2013 - 24 Juni 2013

Indonesia!

Landen bezocht: