MEDAN - JAKARTA - MALANG - Reisverslag uit Bandulanpermai, Indonesië van Anne Gré - WaarBenJij.nu MEDAN - JAKARTA - MALANG - Reisverslag uit Bandulanpermai, Indonesië van Anne Gré - WaarBenJij.nu

MEDAN - JAKARTA - MALANG

Blijf op de hoogte en volg Anne Gré

19 Mei 2013 | Indonesië, Bandulanpermai

De trip van Bukit Lawang (Sumatra) naar Malang (Java) Overleefd! Voor t eerst echte tranen deze vakantie! Ik schreef al dat het zo vreemd voelde om weg te gaan... In korte tijd gehecht geraakt aan de verhalen en zorgzaamheid van de lieve mensen in Bukit Lawang... Dat ik met tranen in mijn ogen door de douane ben gegaan in Medan! Weer even alleen...

Gevlogen via Jakarta naar Malang! Beide keren was ik de enige blanke in het vliegtuig... Dus kwam de stewardess speciaal aan mijn stoel om Engelse versies te geven van wat er omgeroepen werd...

Op Jakarta moest ik 4 uren wachten... Na veel zoeken en vragen in gecheckt en mijn gate gevonden... Maar dus 4 uren wachten en bloedheet daar! Dus op de wc maar ff omgekleed! Kon me even niet schelen wat mensen er van vonden dat ik misschien een te korte korte broek aan had... Voelde me heel klein en alleen op dat drukke vliegveld... Maar na een uurtje vliegen stond de halve familie van Rio in Malang op mij te wachten! Iedereen blij en nieuwschierig!

Rio zelf is vrijdag op Bali gestrand nadat een van de motoren van het vliegtuig het had begeven in combinatie met slecht weer moesten ze uitwijken naar Bali... Het was dus wel ff spannend die vlucht... Toen ik aankwam regende het hier pijpenstelen :( met een plu naar de ontvangsthal gelopen! Hij komt zsm!

Rio verblijft met zijn vader en moeder bij familie in Malang. Zijn moeder is hier opgegroeid. Ze huren het huis tegen over het huis van zijn oom en tante. Hier slapen we! En voor de rest maken we gebruik van het huis van zijn oom en tante! Ik voelde me erg speciaal , er kwamen in de avond allemaal mensen. Bijna niemand spreekt Engels, op een nichtje van Rio na!

Op Sumatra durfde ik niet iemand te vragen hoe het Indonesische toiletgebruik nou werkelijk werkt, maar doordat ik Rio zijn ouders al zo lang ken, durfde ik er wel op te gokken dat het ok was dat ik het vroeg. Hierop kreeg ik een uitgebreide demonstratie van hoe het precies werkt... Ga me die gebruiken maar aanwennen, aangezien het hier geen guesthouse is met aangepaste faciliteiten ;)

Ondanks dat Rio zich aan de telefoon verontschuldigde over de primitieve levensstandaard, vind ik het hier juist erg luxe en schoon in vergelijking met wat ik op Sumatra heb gezien... Hier bedoel ik de huizen mee... Op Sumatra zijn de mensen erg schoon en trots op hun natuur, een sigaret op de grond gooien is daar not done... Terwijl de straten hier vol liggen met afval...

Gisteravond vroeg gaan slapen, aangezien ik een lange dag en weinig slaap er op had zitten. Jimmy, Rio zijn vader waarschuwde mij al voor de welker morgen vroeg. Om vier uur in de nacht beginnen de moskeeën nml met hun gebed... Ik dacht dat het wel mee zou vallen, maar er zit er hier een pal achter, met luidsprekers op het dak. En aangezien het zondag is... Lekker hele dag door gepraat vanuit de moskee. 04.00 was is dus klaar wakker!

De omgeving van Malang is mooi! Overal zie je restanten van Nederlanders vanuit de Koloniale tijd, gebouwen, meubels.. Vandaag zijn we de bergen in gereden om te gaan zwemmen in hotspring zwembaden. Onderweg veel vruchtbare grond dus zo gek je het niet kan bedenken wordt verbouwd. Zelfs op zondag zijn er veel mensen op het land aan het werk.. Een heel ander gezicht weer dan op Sumatra! Hotsprings waren meer zwembaden... Tijdens de rafting vorige week zaten we dichtbij een bron en stroomde het zo de rivier in, de hotsprings van vandaag waren zwembaden... Erg lekker warm, goed voor de huid en gezellig de familie een beetje leren kennen!

Ben weer wat geaard en iedereen is heel aardig voor me! Morgen komt Rio ook weer naar hier! Woensdag gaan zij naar huis en ga ik nog een paar nachtjes bij zijn nichtje logeren! Zij spreekt goed Engels en wil graag iets van de omgeving laten zien!

Ik zal deze week ff een planning maken, want zoals het nu lijkt ben ik na deze week even twee weken "alleen" zonder basis die ik nu al weet... Even goed voorbereiden dus! ;) jaja Werner het zit er aan te komen hoor ;)

Ik vermaak mij nog allerbest!

Dikke kus!


  • 19 Mei 2013 - 11:44

    Benji:

    Hou je taai!

  • 19 Mei 2013 - 19:28

    Nadia:

    Lieve An,

    Ik heb net op mijn gemakkie alle verhalen gelezen.
    Wauw, vooral de momenten samen met de lokale bevolking.
    Ik begrijp goed dat sommige momenten emotioneel zijn.
    Wat deze ervaring al niet doet met over hoe je bepaalde dingen denkt.
    Super trots op je en ontzettend top dat je een positieve instelling hebt.

    Geniet, geniet en geniet.
    Elke plaats zal een ander en eigen verhaal krijgen.

    Foto's maken en filmen hè?!

    Wacht met smart op de volgende verhalen.

    Dikke kus van mij en ook natuurlijk van martijntje

  • 19 Mei 2013 - 20:22

    Ria Groen:

    Hoi Annegre,
    Het is hier nu Pinsteren en niet zo warm als daar.
    Heel erg leuk om je verslag te lezen.
    LIjkt me een enorme ervaring in zo'n andere cultuur.Je leert daar meer als in een paar jaar in Nederland volgens mij.
    Verder nog heelveel plezier,
    Groeten Ria


  • 20 Mei 2013 - 11:34

    Carina:

    Hey anne gre!

    Wat heerlijk om je verhalen te lezen! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Ik verheug me nu al weer op de volgende lading foto's en verhalen.

    Liefs carina

  • 20 Mei 2013 - 12:31

    Werner:

    Mooie verhalen An ! Straks ga je dus pas echt genieten als er een radiostilte gaat heersen ;)? Dan kan je echt helemaal tot jezelf komen ! Rustig aan en lekker genieten daar !!

    Liefs Wj

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne Gré

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 15276

Voorgaande reizen:

06 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Indonesia 2014!

10 Mei 2013 - 24 Juni 2013

Indonesia!

Landen bezocht: