BYEBYE MALANG, HI BALI-KUTA - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Anne Gré - WaarBenJij.nu BYEBYE MALANG, HI BALI-KUTA - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Anne Gré - WaarBenJij.nu

BYEBYE MALANG, HI BALI-KUTA

Blijf op de hoogte en volg Anne Gré

25 Mei 2013 | Indonesië, Legian

Gisterenochtend naar het vliegveld gebracht door de familie! Vooral Soma en Enda vonden het erg jammer dat ik nu al weer weg ging! Misschien kom ik na Bali nog eventjes terug... Om toch nog Bromo te doen. In het vliegtuig trof ik twee Nederlanders die erg enthousiast waren over hun bezoek aan Bromo - met prachtige foto's! Wil ik ook!!

De vlucht naar Bali was in een zgn propellorvliegtuig... Iets anders dan ik tot nu toe gewend was... Maar had een goede vlucht!

Aangekomen op Denpassar airport meteen een taxi aangehouden. Renske uit Assen verblijft in Kuta voor twee jaar ivm werk en bood aan dat ik wel eerst bij haar mocht komen om even te acclimatiseren! Zo gezegd zo gedaan... Dacht ik.... De taxi chauffeur vroeg ten eerste een te hoge prijs, we stonden wel twee uur vast in het verkeer en wist vervolgens de weg ook nog niet te vinden naar het appartementen complex waar ik moest zijn... Hij werd op een gegeven moment zelfs een beetje boos dat ik het ook niet wist... Wat verwacht hij dan? Dat ik als tourist de straatjes van Kuta ken?! Maar enfin! Uiteindelijk aangekomen op plaats van bestemming! :)

Na een glaasje cola, kennis gemaakt te hebben met Renske (want we kennen elkaar eigelijk helemaal niet) en het doornemen van de laatste roddels heeft ze mij haar huis, zeg maar gerust villa laten zien! Groot! De universiteit waar ze voor werkt heeft dit voor haar geregeld! Erg wennen na twee weken best wel back to basic te hebben geleefd! Heb een heerlijke warme (!) douche genomen en me even omgekleed! Dat was al weer even geleden dat ik onder een lekkere straal warm water had gestaan!

In de avond was er een feestje van de universiteit... Ben meegegaan omdat zij me te gast had genomen en niet haar plannen in de war wilde gooien! Was best wel moe, maar heb ook deze avond mijn ogen uitgekeken! Met de kennis en ervaringen van afgelopen twee weken stond ik met mijn bek vol tanden toe te kijken hoe rijke westerlingen zich volgieten met dure drank, uit op seks en totaal de weg kwijt... Ik voelde me vreselijk op die plek terwijl ik nog die ochtend onderdeel was van een lief familietje op Java.... Meteen besloten dat dit de eerste en laatste keer deze vakantie was dat ik het uitgaansleven in Indonesië heb bekeken. Plaatsvervangende schaamte tegenover hen die misschien niet beter weten....

Vanmorgen lekker uitgeslapen en weer genoten van een lekkere douche! Lig nu ik dit typ, aan het strand op een strandbedje! Mooie wilde zee, lekker zonnetje enerzijds... De verkopers anderzijds.... Ijs? Massage? Tattoo? Armbanden? Ook kleine kindjes die een zielig stemmetje opzetten in de hoop dat je iets van ze koopt! Kort door de bocht: vet irritant!!!

Om het toch eens te ervaren toonde ik belangstelling voor de dame met de armbandjes... Leuke felle kleurtjes... You take 5, i make special price! Ze durfde er 200.000 IDR voor te vragen, zon 18 euro! Dit gingen we natuurlijk niet doen! Uiteindelijk 6 voor 50.000, 4 euro! Je moet wel gebekt zijn en praten als een brugman wil je je niet laten bedonderen waar je bij zit!

Twee jongens uit Groningen leren kennen die ook op doorreis zijn! Even een middagje chill en relax... Renske is iets aan t doen voor haar werk, dus pikt mij later weer op! De jongens zijn even eten halen, ik pas op de spullen! :) goed voor elkaar zo!

Morgen reis ik door... De toeristen plaats nu wel gezien!

  • 25 Mei 2013 - 15:01

    Sita:

    Wat een ervaringen doe je op als je in zoveel verschillende werelden terecht komt.
    Wat een contrast met het eerdere verhaal.
    Gelukkig kies jij voor echt en niet voor nep!,,
    W e blijven je volgen!
    Geniet van je reis!
    Groetjes Dick en Sita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne Gré

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 15276

Voorgaande reizen:

06 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Indonesia 2014!

10 Mei 2013 - 24 Juni 2013

Indonesia!

Landen bezocht: