GILI-AIR PARADISE... - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Anne Gré - WaarBenJij.nu GILI-AIR PARADISE... - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Anne Gré - WaarBenJij.nu

GILI-AIR PARADISE...

Blijf op de hoogte en volg Anne Gré

29 Mei 2013 | Indonesië, Ubud

Gelukkig vetrok ik dinsdagochtend in alle vroegte naar de Gii-eilanden van Lombok...Had wel een mooi praatje over Ubud de laatste keer, maar vond het er verschrikkelijk... te druk, te alleen, te touristisch...

Aangekomen op Gili-air het tegenovergestelde.... Net een Expeditie Robinson eiland... blauwe zee, prachtige bootjes... Geweldig... Toen ik van de boot stapte (alles goed gegaan Judith... ;)) zag ik nog een meid alleen lopen... Snel was het contact gemaakt, Claudia 30 uit Mexico.. Ook opzoek naar wat relaxing en vakantiegevoel. We delen nu een bungalow samen... We hebben dezelfde humor en zelfde reismotto voor deze week... Komt helemaal goed uit dus. Na indonesie gaat ze Europa bezoeken, dus wie weet doet ze Assen nog aan - gezellig!

Na aankomst best wel veel regen... maar met het uitzicht wat we hebben mocht dat de pret niet drukken... Heerlijk restaurantje gevonden, waar je al loungend aan het water je hapje en drankje kunt krijgen... Zelfs half in slaap gevallen, zo relaxt. Voor vandaag een snorkel tochtgeboekt!

Achter ons huisje lopen koeien en zagen we gisteren een grote Komodo, reuze hagedis... Al heel wat vreemde dieren gezien de afgelopen weken. Weer een op het lijstje! ;)

Heerlijk geslapen en lekkere douche, er komt alleen zout water uit de kranen en douche, dus mijn haren zijn eind deze week net touw denk ik...

En dan vandaag.... gezwommen in een heel groot zee aquarium Is! ;) Isja heeft thuis een mooi zee aquarium en heeft me een hoop enthousiasme meegegeven naar Indonesie om te gaan snorkelen of duiken... Herinner me nog een keer dierentuin.... waar Isja niet bij de vissen vandaan te houden was... en wij maar 3 keer rondje dierentuin hebben gelopen om Isja daarna weer bij de vissen weg te plukken... Maar goed, ik kan zijn gevoel voor die visjes na vandaag delen! Had het idee dat ik in een heel groot Isja zee aquarium rond aan het zwemmen was! Prachtig koraal, de meest gekke en gekleurde vissen die je maar kunt bedenken en super grote zeeschildpadden gezien waar ik zo achteraan kon zwemmen! Geweldig! (dat ik daarna op de boot een dikke glijder maakte en met mijn rug op een balk kletterde doet even niet ter zake.... ;))

We hebben tijdens de snorkeltocht alle 3 de eilanden van Gili aangedaan... er is er nog 1 die is vol met touristen en 1 die nog rustiger is als deze... alle 3 prachtig overigens!

Rest van de dag lekker aan t strand gehangen en niks gedaan... Vanavond zonsondergang bekeken aan andere kant van het eilandje. Leuk om te weten, er rijden hier geen auto's of scooters. Alles gaat per paard en wagen... soort huifkarretjes die je overal heen brengen... Net schoolreisje van vroeger! Morgen gaan we fietsen huren om het eiland over te crossen!

Blijf hier tm maandag en zal verder wel niet zoveel boeiends beleven als zon, zee strand en mooie uitzichten!

Snel meer!

Dikke kus!

• 29 Mei 2013 - 15:37

Greetje:

Dit klinkt wel heel erg als vakantie. Geniet ervan.

• 29 Mei 2013 - 16:18

Mark:

Steeds weer mooie nieuwe verhalen,; blijf je verbazen en verwonderen

• 29 Mei 2013 - 18:38

Jelly:

Dit lijkt me heerlijk relaxen, was je ook wel aan toe!

• 29 Mei 2013 - 18:45

Sita:

Stuur a.u.b. een beetje zon naar ons het regent te veel!
    Lekker snorkelen en kijk je ogen uit!
    Lieve groet,
    Sita

• 29 Mei 2013 - 19:40

Sietse En Alien :

Hé An.. Leuk om zo jou reis te volgen. Wat een belevenissen. Het verhaal over zwemmen in een aquarium maakt mij (alien) een beetje jaloers, vast en zeker geweldig. In afwachting van een volgend mooi verhaal, groetjes S&A

• 29 Mei 2013 - 21:18

Rita:

Hahah, heel herkenbaar dat zoute water uit de douche & touwig haar! Maar als dat alles is wat er ontbreekt, dan houd je het vast nog wel uit ;-) Geniet van al die prachtige natuur, maar dat zal vast wel lukken! xx

• 31 Mei 2013 - 01:11

Henny:

Hey An,
    Geweldig iedere keer te lezen wat je meemaakt, ervaart aan al die cultuur verschillen.
    Super om te lezen. En fijn dat je nu idd wat relaxen kan
    Zoals je weet is Jo helemaal idolaat van je reis, en we hebben het er vaak over!!
    We hebben veel bewondering voor je! Toppie!!! xxx

• 01 Juni 2013 - 16:28

Ies En Mel:

ooowww Ann!

wat is het toch jammer dat jij geen onderwater camera hebt!
    ben zo benieuwd hoe het rif dat jij bekeken hebt erbij staat!
    en wat je gezien hebt!

scheen de zon wel fel toen jij ging snorkelen/duiken?
    en was de zee rustig? of waren er veel golven?
    als dat zo is moet je me beloven nog eens te gaan snorkelen wanneer de zon heel fel schijnt en de zee zo goed als stil ligt!
    dan komen de koralen en de vissen het meeste tot hun recht en weet je echt niet wat je ziet!
    ben zeker jaloers! maar mijn tijd komt nog wel ;)

xx isja en mel