GILI - LOMBOK / BALI - SANUR - Reisverslag uit Banjar Sindhu Kelod, Indonesië van Anne Gré - WaarBenJij.nu GILI - LOMBOK / BALI - SANUR - Reisverslag uit Banjar Sindhu Kelod, Indonesië van Anne Gré - WaarBenJij.nu

GILI - LOMBOK / BALI - SANUR

Blijf op de hoogte en volg Anne Gré

03 Juni 2013 | Indonesië, Banjar Sindhu Kelod

Nou... Dat het in Nederland rotweer kan zijn dat wisten we al... Maar mijn laatste dagje op Gili-Air was nou niet bepaald tropisch te noemen... Wind, regen, onweer... Voelde me niet al te fit, dus was wel even lekker paar graadjes minder warm... Had gewoon kippevel... Niks meer gewend ;)
Al met al een flinke off day! De eerste echte! Hele dag op bed gelegen... Ook wel weer lekker!

In de avond toch maar wat eten gaan scoren! Een van de vaste restaurantjes had het bij mijn verbruikt, nadat de eigenaar - nu ik alleen was - me wat oneerbiedige voorstellen had gedaan de avond er voor! Was gauw wegwezen.., toch niet echt fijn alleen... Het ook ff gemeld bij Jahn de jongen die bij Abdi-Fantastic werkt (naam van de Homestay). Hij nodigde me uit ergens anders te gaan eten! Zat ik dan weer met allemaal locals! :) Gitaarspel erbij en allemaal lekkere hapjes... Wou dat ik dat eerder had gedaan! Maar goed een leuke laatste avond op Gili dus!

De eigenaar van de homestay vertelde me nog een leuk verhaal over zijn vriendin in Nederland, nml: Angela Groothuizen van televisie. Of ik haar ook kende... Haha! Blijkt dat Angela Groothuizen dat iedere keer naar terug komt! Een geliefde gast! De man zei dat ze alleen zo dik geworden was de laatste keer dat hij haar had gezien! Inmiddels niet meer kon ik hem vertellen. Zij promoot de weightwatchers - campagne en is zelf veel kilo's afgevallen (net als ik dus...) vond t wel een erg toevallige bijeenkomst!

Vanmorgen was het weer gelukkig beter en kon ik rustig met de boot naar Bali teruggaan... Dat was gister nog maar de vraag toen ik mezelf ging inchecken voor de bootreis... Met slecht weer varen ze niet... Had dus ff geluk dat t weer omgeslagen was! Kan wel een paar dagen aanhouden! Onderweg nog twee dolfijnen gezien!

Eenmaal weer op Bali naar Sanur gegaan... Een badplaats vlakbij het vliegveld. Vreesde net zo'n touristen bom als Kuta en Ubud, maar dat lijkt mee te vallen. Moet zeggen dat het ook steeds beter lukt de aanprijzende verkopers te ontwijken... Zonnebril op en strakke blik... Haha! Ach ben hier ook maar voor 1 nachtje!

Opvallend is dat ze hier veel buddah's verkopen, terwijl hier toch echt het hindoeïsme heerst. Navraag gedaan vorige week al bij een van de tempels... Ze verkopen het hier, omdat de toeristen dat mooi vinden... Niks te maken met de streek zelf dus... Gekke Indo's! ;)

Heb een leuke plek om te slapen gevonden... Iets duurder, maar airco en lekker warme douche... Net heerlijk ff mijn haren zout vrij gemaakt! En in een jeansshop een nieuwe korte broek gehaald... De dames in de winkel blij gemaakt met mijn oude, te grote! (Wel nog ff wassen graag hahah... )

Vanavond lekker niks! Vanmiddag al heel eind omgelopen en zit aan het eind van een donker steegje... Morgen vlieg ik naar Java! De familie komt me ophalen! Zin in! Back to life, back to reallity indonesia! :)

Bali en Gili voelde als een vakantie-break in mijn reis! Zin om weer wat meer van t echte leven te zien! En dat gaat gelukkig helemaal goedkomen!

Ben nu weer op mijn weg terug naar huis ;)

  • 03 Juni 2013 - 19:00

    Greetje:

    Het weer behint hier net een btje goed te worden. We konden gisteren echt buiten zitten, als je tenminste uit de wind zat.
    Verwacht dat jij inmiddels ook weer zon hebt. Leuk dat je nu weer min of meer omgekeerd terugreist, en al je nieuwe vrienden nog weer een keer ziet.
    veel plezier"

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne Gré

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 15278

Voorgaande reizen:

06 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Indonesia 2014!

10 Mei 2013 - 24 Juni 2013

Indonesia!

Landen bezocht: