JAVA - terug naar MALANG - Reisverslag uit Krajan, Indonesië van Anne Gré - WaarBenJij.nu JAVA - terug naar MALANG - Reisverslag uit Krajan, Indonesië van Anne Gré - WaarBenJij.nu

JAVA - terug naar MALANG

Blijf op de hoogte en volg Anne Gré

06 Juni 2013 | Indonesië, Krajan

Dinsdag ochtend netjes naar het vliegveld gebracht door de broer van de eigenaresse van de homestay waar ik logeerde! Ik betaalde een nette prijs en niet zoals vorige week van vliegveld naar Kuta veel te veel!

In de auto even gekletst met deze meneer! Hij kon goed engels en was wederzijds geinterreseerd! De eerste en laatste die ik Bali getroffen heb...

Buddah reïncarnatie van Hindu-god
Budhisme en hinduisme zijn bijna gelijk. Ze geloven allemaal in karma, wie goed doet-goed ontmoet (offeren) wie slecht doet, zal dat ook op zijn pad terug vinden. Hindu en moslim kunnen goed naast elkaar leven op Bali. Hinduisme vind je altijd in gemeenschap bij elkaar. Eigenlijk nooit een eenling in gebied.

Bali is erg corrupt. De rijken worden steeds rijker en de armen blijven arm. Veel armoede en moeilijk werk te krijgen voor degene die niet bij regering/gouverment werken

Politie ook erg corrupt, om politie te worden moet je een hele hoge prijs betalen.. Door corrupt te zijn proberen ze hun geld terug te verdienen.

Goede vlucht gehad naar malang! Maar eenmaal op het vliegveld, geen familie te bekennen! Kon natuurlijk iets mis gegaan zijn in de communicatie ;)! Maar gelukkig waren ze er snel! Op het vliegveld verschillende mannetjes die allemaal een net interessanter en grappiger verhaal op willen houden... :/

Meteen onderweg een stop gemaakt om lekker te eten! Welcome back! Heerlijk!

Eenmaal thuis, wilden oom Wiwi en tante Rini hun bed weer aan mij af staan, gezegd dat dit niet hoefde... Ik heb dus gezellig met de kinderen op de grond geslapen... En goed lang geslapen ook!

Woensdagochtend ben ik met Ary op de scooter wezen touren! Tante Rini is lerares op de school van Panji! Zijn hier even wezen kijken... Groot verschil met wat ik op Sumatra heb gezien! Hier meer "rijkdom", klassen zien er netjes uit en er is voldoende les materiaal...

Nadat ik met Ary de tour had afgemaakt, zouden tante Rini en ik even een trein ticket gaan kopen... Snapte niks van wat ze bedoelde, dus eenmaal daar paspoort niet bij me, geen internet! Het was een heel gesjouw heen en weer tussen station, supermarkt, internet cafe! Kwam een beetje omslachtig over, naar na ongeveer 3 uur was tante Rini tevreden en had ik mijn trein ticket - ik ook gelukkig... ;)
In de middag doen veel mensen in indonesie een dutje! De deur gaat dicht en iedereen gaan even naar bed... Heb dit ook lekker gedaan... Werd 3 u later wakker! Herrlich!

In de avond onze tocht (waar ik tenslotte voor teruggekomen was) naar de bromo vulkaan op de planning! Eind van de middag werd het weer echter heel slecht... En was het nog maar de vraag of we gingen.. Op de gok toch maar gedaan!

Vol goede moed vertrokken ary endah en ik met oom Wiwi naar Bromo! Vol verwachting dat het wel zou stoppen... Niet dus... Hoe verder we de bergen in gingen, hoe steiler de weg, hoe meer gaten in de weg, hoe meer water op de vlakke stukken... Best wel een beetje spannend! Wel prachtig gezicht om het onweer in de bergen te zien!

Om 1u kwamen we aan daar waar gewone auto's niet verder konden. We namen een rusthuis... Toen we aankwamen was er geen licht en vladderden allemaal dikke torren... Echt goor! Omdat t al donker was ook geen idee van de omgeving!
Meteen kwamen er wel mannetjes met verkoop van sjalen, mutsen en handschoenen! Heb ze gezegd dat wij in nl wel tegen een beetje kou kunnen... Toen we later bij de vulkaan stonden, had ik wel een beetje spijt dat ik niet nog een dikkere trui aan had gedaan... Contrast 34 - 16 is best groot!

Om 3u gingen we met een jeep+bestuurder naar de vulkaan om zonsopgang te kijken. Oom wiwi ging niet mee, maar goed slapen om ons na de trip weer veilig naar huis te brengen... Het enige probleem bij de zonsopgang was, dat er zoveel mist was dat je bijna niks zag... Best teleurstellend al zeg ik het zelf! :(
Terug naar de jeep voor stop 2... Ondertussen klaarde het iets op, dus toch mooie foto's kunnen maken!

Stop 2 was op een plek waar je door n hoop klimmen en klauteren de krater van de bromo vulkaan kon zien! Te voet gedaan! Er kon ook 10 euro betaald worden dan werd je met een paardje naar de voet gebracht! Wij liepen wel! Geweldige uitzichten mooi natuur verschijnsel zoiets!

Kapot van te weinig slaap terug in de auto met oom wiwi naar malang terug om om 15u de trein te nemen naar yogja! Daar zit ik nu in! Dikke tranen bij afscheid nemen van de familie. Ondanks dat we elkaar maar amper konden begrijpen, super tijd gehad! :)

  • 06 Juni 2013 - 20:24

    Greetje:

    Ik krijg wel helemaal de "reiskriebels" als ik je verhalen lees.

  • 06 Juni 2013 - 21:22

    Jelly:

    Jammer van het slechte weer bij de vulkaan maar je kunt niet alles hebben!Ben beneiuwd naar de fotos!
    Wel weer een bijzondere belevenis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne Gré

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 15279

Voorgaande reizen:

06 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Indonesia 2014!

10 Mei 2013 - 24 Juni 2013

Indonesia!

Landen bezocht: